Płaski program
lojalnościowy TMCG
dla kogo?

Nasze produkty i programy sprawdzą się w wielu obszarach i branżach na rynku, nie mamy co do tego wątpliwości. Analizując rynek dziś największy potencjał widzimy jednak dla sieci sklepów (od dużych do bardzo małych, szczególnie spożywczych) i dla ich klientów.

Skuteczne programy to takie, które mają relatywnie szybkie przełożenia na sprzedaż i zadowolenie klientów, stąd też wypływa nasze przekonanie, co do programów mieszanych, płaskich, gdzie zawsze istnieje możliwość pracy z ceną (produkty marketingowe, atrakcyjność i duży margines zysku) i opracowanie różnych wariantów (w tym sprzedaży produktów marketingowych w różnych przedziałach cenowych). To daje konieczną elastyczność i łatwość kontroli systemu. Produkty przeznaczone do programów mogą być „kompatybilne” z profilem sklepów / sieci sklepów, mogą być też z zupełnie innej branży. Klient jest przyzwyczajony, że w sklepach spożywczych może kupić zestaw noży, dobrą patelnię, ale
i bluzę sportową, torebkę damską czy wizytową koszulę. Jak łatwo zaobserwować najlepiej prowadzone akcje tego rodzaju powodują cieszą się wielką popularnością i takim powodzeniem, które jest swego rodzaju fenomenem. Jesteśmy dziś świadkami kolejek ustawiających się na godzinę przed otwarciem sklepu (branża spożywcza), często wręcz walki o produkt, który nie ma nic wspólnego z podstawowym asortymentem. Szokujące? Jedynie pozornie. Jeśli się wgłębić – jest to konsekwencja dobrze przemyślanej i dobranej strategii.

Zalety programu – klient:

•    Programy (w szerokim znaczeniu) tego rodzaju są już znane i akceptowane
•    Programy lojalnościowe są łatwo rozpoznawalne, ale o różnym stopniu skomplikowania
•    Konstrukcja naszych programów jest prosta i czytelna zarówno dla firmy i dla klienta
•    Przekaz kierowany do klienta jest jasny i konkretny, program nie zabiera czasu i nie narzuca zbierania punktów, budowania skomplikowanych systemów rozliczeń
•    Klienci programu są traktowani uczciwie, jak osoby wyjątkowe, są zadbani przez firmę

Zalety programu – firma:

•    Przygotowanie i wdrożenie programu (projekt i konsulting) nie pociąga za sobą żadnych kosztów dla firmy. W działania związane z programem mogą wchodzić:
•    Wypracowanie i przygotowanie koncepcji płaskiego programu lojalnościowego dopasowanego do specyfiki i produktów
•    Konsultacje dla Działu Marketingu
•    Warsztaty dla Działu Marketingu i regionalnych szefów sprzedaży
•    Konstrukcja programów lojalnościowych – prosta i czytelna
•    Klient jest przyzwyczajony do możliwości zakupu produktu z innej branży
•    Podniesienie wolumenu sprzedaży i liczby klientów
•    Zwiększenie (wprost) obrotów i zysków ze sprzedaży
•    Łatwa kontrola funkcjonowania programu (już po tygodniu funkcjonowania)
•    Wszelkie zyski i „wyrazy uznania” pozostają w firmie
•    Brak ryzyka, możliwy program testowy na wybranej grupie sklepów i wolumenie

Zalety programu – produkty marketingowe:

Kluczem do prowadzenia naszych programów jest wybór i dostępność proponowanych przez nas produktów wykorzystywanych jako nagrody. Są to zwykle produkty z branży gospodarstwa domowego, AGD, odzieżowej i innych. Dbamy o to, by były one maksymalnie atrakcyjne (markowe) i prezentowane w absolutnie unikalnej cenie. Większość z nich jest dostępna na bieżąco, w określonych ilościach. Istnieje również możliwość przygotowania szeroko zakrojonych akcji promocyjno-marketingowych (świątecznych), przygotowania specjalnych linii produktowych ze wskazanej branży, z określonym logo klienta. Te działania wymagają jedynie nieco dłuższego czasu.

TOP